Telèfon gratuït
Atenció al pacient

900 131 002

Primera cita gratuïta

29/10/2021 | Curiositats

Com afecta l’alimentació a la salut bucal?

Recomanacions

Quina relació tenen aquests dos àmbits? Potser penses que estan poc relacionats, però a la boca comença el tracte digestiu, i és tan important com qualsevol altra part del camí cap a la digestió. En aquesta etapa intervé la masticació, procés en el qual és important fer una deglució correcta per aprofitar els nutrients per al desenvolupament dels teixits orals al llarg de la vida.

Segons l’OMS, del 60% al 90% dels escolars d’arreu del món tenen càries, és a dir, la pèrdua del teixit de les dents causada per bacteris. A més a més, entre un 5% i 20% dels adults pateixen mals que poden ocasionar la pèrdua de les dents, com ara la periodòncia (inflamació contínua de les genives que causa un dany en el teixit que sosté les dents).

Nutrients vitals per a una adequada salut bucal

Els nutrients necessaris per a una salut bucal ideal es reparteixen en diversos grups d’aliments, i són:

  • Proteïnes:són importants per a la constitució dels teixits, com ara dents i genives; es troben en aliments com carn, peix, pollastre i formatge.
  • Calci i vitamina D:vitals per a la remineralització dental; els trobes en ous i ametlles, per exemple.
  • Verdures: són aliments substancials que cal incloure en la ingesta diària perquè aporten fibra, vitamines C i D, ferro i potassi a la nostra salut bucal.
  • Fluor:l’aigua conté aquest mineral i afavoreix l’enduriment de l’esmalt de les dents i fomenta la formació mineral.
  • Vitamines C i K:contribueixen a mantenir les genives saludables i a la formació de la dentina, que és un dels teixits durs de les dents. Aquestes vitamines les trobem en cítrics, maduixes, bledes i espinacs, per exemple.
  • Riboflavina (vitamina B12):quan falta aquesta substància, es produeix una inflamació a la llengua. Es troba als xampinyons, els espinacs i els cereals enriquits, per exemple.
Buena alimentación
 

Recomanacions que afavoreixen la salut bucal i la prevenció de càries

  •  Mantén una higiene dental diària adequada.
  • Equilibra els carbohidrats i les fibres en els teus àpats.
  • Alterna el consum de fruites com ara llimones, taronges, raïm i maduixes.
  • Consumeix aliments cada 3 hores per combatre l’augment d’àcids en la boca.

Recorda que la salut bucal es relaciona amb el benestar general de l’organisme, hem de tenir cura del que ingerim, perquè, com diuen, realment som el que mengem. Per això recomanem gaudir d’un estil de vida saludable per dins i per fora amb un somriure 10! Com sempre, saps que ens tens a nosaltres per a qualsevol dubte o revisió bucal que necessitis 😉

Font: ADA

 

Categorías

Tema

Artículos relacionados

Deixa’ns les teves dades i et trucarem nosaltres directament

  • Opcions de finançament
  • Garantia de satisfacció
  • Odontòlegs experts

    El responsable del tractament de les dades facilitades es Apollonia Topco, S.L.U. La finalitat del tractament és atendre a la teva sol·licitud d’informació i en cas que ho autoritzis, enviar-te informació sobre els nostres productes i/o serveis. La base legal del tractament és l’interès legítim en atendre a la teva sol·licitud i el consentiment facilitat per l’enviament de comunicacions comercials, si escau. Podràs exercir els drets d’accés, rectificació, limitació, oposició, portabilitat, o retirar el consentiment enviant un email a: [email protected] . També pots presentar una reclamació davant l’Autoritat de Control (AEPD). Pots consultar informació addicional i detallada sobre protecció de dades en la nostra  política de privacitat.