Telèfon gratuït
atenció al pacient

900 131 002

TRUCA GRATIS

Primera cita gratis

27/04/2023 | Blog

Els espanyols anem al dentista més per salut que per estètica

 

  • La neteja bucal és el principal motiu de les visites, seguit de les revisions i dels empastaments
  • El 73 % dels espanyols creu que s’hauria d’acudir al dentista una o dues vegades l’any

Més de la meitat dels espanyols que han acudit almenys una vegada al dentista durant l’últim any (58 %) addueixen que ho fan per salut, mentre que només el 6 % prioritza l’estètica, cosa que no implica que no sigui tinguda en compte, ja que més d’un terç (36 %) responen que salut i estètica els empenyen per igual a visitar una clínica dental. La neteja bucal i les revisions són, amb diferència, els motius principals de visita. Aquestes són algunes de les conclusions que s’extreuen de l’estudi que hem realitzat amb pacients dels nostres centres i de centres d’altres marques.

La freqüència més comuna de visita al dentista entre els enquestats és la de dues vegades l’any (31 %), seguida d’una vegada a l’any (23 %), una o dues vegades al mes (22 %) i cada dos o tres mesos (18 %). En canvi, les freqüències setmanal (2 %) i una vegada cada 2 anys o més (4 %) són les menys habituals. Per edat, els més grans de 61 anys són els pacients més freqüents i gairebé un terç (29 %) acudeixen a una clínica una o dues vegades al mes. Per la seva banda, les persones compreses a la franja d’edat 36-50 són les que responen més (28 %) que van una vegada a l’any.

 

En general, predomina el pensament que cal anar al dentista amb certa recurrència i no només quan es té algun problema bucodental. Una clara majoria (73 %) creu que la freqüència amb què s’hauria d’acudir a una clínica dental és d’una o dues vegades a l’any, mentre que el 22 % defensa que la visita hauria de ser cada dos o tres mesos i només el 2 % considera que hauria de ser només quan sorgeix un problema. Per regla general, anem al dentista amb freqüències semblants a les que creiem que són correctes. A més, el 40% declara ser proactiu en qüestions de salut bucodental, enfront del 24 % que afirma no parar-hi gaire atenció.

El més realitzat a les visites al dentista són les higienes bucals, i gairebé totes les persones consultades (83 %) se n’han fet una en els darrers 2 anys. El segueixen les revisions (62 %), els empastaments (37 %), l’extracció de peces dentals (25 %) i els implants (21 %). Per part seva, l’ortodòncia invisible (5 %) s’imposa per un marge de dos punts a l’ortodòncia amb brackets (3 %).

Preguntats per la seva sensació en visitar un dentista, s’imposa tenir sempre un sentiment positiu (41 %) sobre el sentir negatiu (22 %), a més de considerar, igual que nosaltres, que la salut bucodental influeix en el benestar personal. D’altra banda, la majoria de persones consultades (54 %) confia tant en professionals amb molts anys d’experiència, com en joves qualificats en les últimes tècniques en salut bucodental, tot i que el 33 % al·lega buscar només dentistes experimentats.

A més, la meitat dels espanyols estan oberts a una combinació de tractaments innovadors i tradicionals, mentre que un terç (33 %) prefereix els avantatges dels més innovadors i que incorporen la darrera tecnologia. Entre pacients de les nostres clíniques, s’imposen per un punt els qui prefereixen les últimes tècniques que els ofereix el seu centre, com el nou escàner intraoral amb què dissenyem pròtesis dentals i aparells d’ortodòncia.

Finalment, la fidelitat dels espanyols amb el seu dentista és d’una mitjana de 5 anys. Els pacients de professionals particulars són els més fidels (7 anys), i també estan per sobre de la mitjana els pacients dels nostres centres (6 anys). Per la seva banda, els qui van a través d’asseguradores o confien en cadenes de clíniques se situen exactament a la mitjana (5 anys).

Deixa’ns les teves dades i et trucarem nosaltres directament

  • Opcions de finançament
  • Garantia de satisfacció
  • Odontòlegs experts

    Ets pacient d'Instituts Odontològics?


    El responsable del tractament de les dades facilitades es Apollonia Topco, S.L.U. La finalitat del tractament és atendre a la teva sol·licitud d’informació i en cas que ho autoritzis, enviar-te informació sobre els nostres productes i/o serveis. La base legal del tractament és l’interès legítim en atendre a la teva sol·licitud i el consentiment facilitat per l’enviament de comunicacions comercials, si escau. Podràs exercir els drets d’accés, rectificació, limitació, oposició, portabilitat, o retirar el consentiment enviant un email a: rgpd@ioa.es . També pots presentar una reclamació davant l’Autoritat de Control (AEPD). Pots consultar informació addicional i detallada sobre protecció de dades en la nostra  política de privacitat.