Telèfon gratuït
atenció al pacient

900 131 002

TRUCA GRATIS

Primera cita gratis

21/11/2023 | Blog

Ràdio Pamplona visita IO

Ràdio Pamplona, visita la nostra clínica a la capital navarresa per interessar-se per l’èxit de les primeres setmanes de funcionament.

Amb motiu de l’obertura de la nostra primera clínica dental a Pamplona (avinguda de Baiona, 11), un equip del programa Hoy por Hoy de Ràdio Pamplona (Cadena SER) ens va visitar per conèixer-nos i interessar-se pel balanç de les primeres setmanes de funcionament. Van xerrar amb la directora, Leticia Casanellas, altres membres de l’equip i amb un dels primers pacients.

L’acollida durant les primeres setmanes està sent molt bona, estem rebent a molta gent que ve a una primera visita, però també a pacients derivats d’altres clíniques”, destacava la directora, qui va explicar que la clínica realitza tota mena de tractaments per a tota la família. “Estem atenent a tota mena de perfils de pacients: nens, joves, adults i persones grans”.

Al centre IO de Pamplona, disposen dels equips tecnològics necessaris per dur a terme qualsevol tractament. Destaquen el TAC dental, que obté imatges en tres dimensions de les dents i els ossos maxil·lars, i l’escàner intraoral, especialment indicat per al disseny de pròtesis dentals i fèrules d’ortodòncia invisible, ja que, en pocs segons, ofereix una imatge completa de l’interior de la boca i permet mostrar al pacient quin serà el resultat final del tractament. “L’objectiu és que a la primera visita es puguin dur a terme totes les proves necessàries per aconseguir el diagnòstic complet, evitant així esperes i desplaçaments”, va assenyalar la directora de Màrqueting d’IO, Victòria Quintana de les oficines centrals.

Quant a l’equip mèdic, la clínica compta amb cinc doctores: odontòloga general, dues cirurgianes, una especialista protèsica i una ortodontista. La seva directora va fer valdre la qualitat de les professionals, i va recordar la importància de mantenir uns bons hàbits d’higiene a casa, a més d’adoptar com a rutina la visita preventiva al dentista. “D’aquesta manera podem detectar qualsevol anomalia i solucionar-la abans que es converteixi en un problema més greu. No cal esperar al fet que et faci mal la boca. Una bona higiene dental és una de les millors eines per gaudir d’una boca sana“.

El que diferencia a Instituts Odontològics d’altres clíniques dentals és “el tracte al pacient. La nostra prioritat és que cada vegada que entri per la porta se senti com a casa“, va afirmar la seva directora.

Radio Pamplona IO Navarra
Com és la salut bucodental dels navarresos?

Bona part del programa es va centrar en la salut bucodental dels navarresos. L’odontòloga general d’IO Pamplona, Arletty Rey, va explicar que des de la recent obertura de la clínica “hem tingut moltes primeres visites i hem pogut constatar que els navarresos es preocupen per la seva salut bucodental, ja que en acudir al dentista es pregunten quin tipus de professionals es trobaran i si se sentiran en confiança”.

Aproximadament un 70% arriben a la consulta per un problema específic. “Com a Instituts Odontològics donem molta importància a la prevenció, en revisar l’estat de la boca del pacient, el derivem als tractaments que milloraran la seva salut bucodental i sempre són molt comprensius en escoltar-nos”.

La higienista Celia Terrones va subratllar la importància de l’educació, des de l’edat infantil, com a primer pas per millorar la salut de bucal de la població. “Cal incidir en xerrades i educació sobre higiene bucodental, perquè encara hi ha molta gent que no sap que pot millorar la manera de raspallar-se les dents, per exemple”.

“Cal acostumar-se a anar al dentista”

Chema Pérez, un dels primers pacients de la clínica, compartia el punt de vista de les doctores. “Cal acostumar-se a anar al dentista, perquè com més ho endarrereixis més perill corres de perdre la salut bucal i les dents”. Ell reconeix que fins que no nota molèsties no acudeix a la consulta “per la por que tinc, però al final t’has d’obligar, perquè és una part molt important del nostre cos que cal cuidar i mantenir en les millors condicions”.

Per a les persones, com ell, que es posen nervioses al dentista, “és molt d’agrair que et mimin i et tractin amb estima, perquè et tranquil·litza”. Celia Terrones corroborava davant el micròfon de Ràdio Pamplona que el perfil del pacient que sent “respecte”, més que por, és molt habitual, i per tranquil·litzar-los els expliquen que “també tenim a gent que s’adorm a la consulta”.

La higienista d’IO va assenyalar que sovint les causes de la por al dentista es troben en “experiències traumàtiques en el passat; sobretot ens trobem amb pacients majors de 50 anys que van tenir una mala experiència en la infància, i a partir d’aleshores han anat postergant les visites”. A aquestes persones els expliquen que “ha canviat tot molt. Tractem als pacients amb molta més delicadesa, utilitzem anestèsia perquè no sentin cap molèstia i fins i tot poden escoltar música si senten aprensió pels sons de la consulta”.

Una de les principals claus en la relació entre dentista i pacient és l’escolta. “Generar complicitat és fonamental per a què el pacient se senti més còmode i confiï en nosaltres“, va indicar Arletty Rey.

Davant la possibilitat que una persona es pugui sentir avergonyida per l’estat de la seva boca i aquest sigui el motiu de postergar una visita necessària a la clínica dental, Celia Terrones insistia que “hi ha molts tipus de situacions personals, que no coneixem, i nosaltres, com a professionals de la salut que som, mai jutgem ni retraurem a ningú com té la boca”.

Chema Pérez ratificava aquest bon tracte característic dels professionals d’Instituts Odontològics. “No els coneixia, vaig trobar la clínica per casualitat en xarxes socials, vaig venir, i el tracte ha estat des del principi fenomenal“.

Radio SER Pamplona IO Navarra


Categories: Pamplona

Deixa’ns les teves dades i et trucarem nosaltres directament

  • Opcions de finançament
  • Garantia de satisfacció
  • Odontòlegs experts